Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
The aim of this work is to explore, summarize, and organise the most influential educational technologies. Furthermore, compare these technologies with each other and divide them into specific categories, such as educational software, websites with learning tools, electronic encyclopaedias, mobile devices, and devices whose main purpose are solely educational. Summarizing these technologies and putting them in an order will help other students to decide what could suit them most and what, on the other hand, has no use for them. It is also the aim to underline the most useful technologies, help to understand their basic functions and their main purposes, and most importantly show their advantages and weaknesses.
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
Využití edukačně robotických sad ve vzdělávacím procesu na základních a středních školách
Tocháček, Daniel
Práce je orientována do sféry implementace vzdělávacích technologií do výukového procesu. Konkrétně se zaměřuje na využití specifických didaktických prostředků - edukačně robotických sad - při výuce na základních a středních školách. Předmětné problematice se práce věnuje jak v rovině teoretické, když se zabývá oblastmi robotiky, edukační robotiky, konstruktivismu a konstrukcionismu, tak v rovině praktické prostřednictvím podrobné charakteristiky dostupných materiálních prostředků a metodiky jejich využití při vzdělávání. Oba pohledy na danou problematiku reflektuje formální uspořádání práce na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se opírá především o informační zdroje a primární a sekundární prameny, které byly podrobeny důkladnější analýze. Praktická část práce vychází z realizovaných výukových aktivit autora práce s konkrétními materiálními nástroji využívanými v rámci průběžně konaných edukačně robotických projektů a kurzů, jakož i z aplikace empirických kvalitativních metod, zejména modelové experimentální výuky a dlouhodobějšího ověřování metodiky a výukových strategií edukační robotiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce
Bouchner, Jan ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Technologická podpora metodiky vyprávění příběhů ve výuce AUTOR: Jan Bouchner KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Předmětem této diplomové práce je využití digitálních technologií pro podporu vyprávění příběhů ve výuce. Práce si klade za cíl představit vyprávění příběhů jakožto inovativní metodu vycházející z principů moderní pedagogiky, především sociálního konstruktivismu, a vymezit postavení této metodiky v současném kurikulu. Dalším cílem je poskytnout ucelený přehled metod a aktivit digitálního vyprávění příběhů a také předložit příklady hardwarových a softwarových nástrojů, jejichž hodnota pro praktické využití v digitálním vyprávění byla v rámci této práce také ověřena. V teoretické části bylo využito analýzy odborné literatury. Práce dále obsahuje návrh modelové implementace metody a popis její realizace. V závěru jsou formulována doporučení pro další využití digitálního vyprávění příběhů v praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: vyprávění příběhů, metodika, konstruktivismus, tvorba, vzdělávací technologie
Využití edukačně robotických sad ve vzdělávacím procesu na základních a středních školách
Tocháček, Daniel
Práce je orientována do sféry implementace vzdělávacích technologií do výukového procesu. Konkrétně se zaměřuje na využití specifických didaktických prostředků - edukačně robotických sad - při výuce na základních a středních školách. Předmětné problematice se práce věnuje jak v rovině teoretické, když se zabývá oblastmi robotiky, edukační robotiky, konstruktivismu a konstrukcionismu, tak v rovině praktické prostřednictvím podrobné charakteristiky dostupných materiálních prostředků a metodiky jejich využití při vzdělávání. Oba pohledy na danou problematiku reflektuje formální uspořádání práce na teoretickou a praktickou část. Část teoretická se opírá především o informační zdroje a primární a sekundární prameny, které byly podrobeny důkladnější analýze. Praktická část práce vychází z realizovaných výukových aktivit autora práce s konkrétními materiálními nástroji využívanými v rámci průběžně konaných edukačně robotických projektů a kurzů, jakož i z aplikace empirických kvalitativních metod, zejména modelové experimentální výuky a dlouhodobějšího ověřování metodiky a výukových strategií edukační robotiky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí
Kalinová, Ivana ; Brdička, Bořivoj (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
NÁZEV: Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí AUTOR: Ivana Kalinová KATEDRA: Katedra informačních technologií a technické výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce "Vliv technologií na výchovu dětí v mimoškolním prostředí" se zabývá vlivem informačních a komunikačních technologií na způsob trávení volného času dětí a mládeže. Práce obsahuje porovnání několika výzkumů zabývajících se touto problematikou. Součástí je též vymezení možného vlivu ICT na vývoj dětí, a to především v souvislosti s hraním počítačových her a zapojením do sociálních sítí. Praktickou část představuje průzkumné šetření provedené na základní škole u dětí ve věku 7-15 let s následnou interpretací výsledků a shrnutím. Závěr práce obsahuje doporučení pro minimalizaci rizik, která pro děti informační a komunikační technologie mohou představovat. KLÍČOVÁ SLOVA: Internet, počítačové hry, vliv technologií na děti, volnočasové aktivity
New Technologies in Education
Jorda, Jakub ; Kopecká, Jana (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
The aim of this work is to explore, summarize, and organise the most influential educational technologies. Furthermore, compare these technologies with each other and divide them into specific categories, such as educational software, websites with learning tools, electronic encyclopaedias, mobile devices, and devices whose main purpose are solely educational. Summarizing these technologies and putting them in an order will help other students to decide what could suit them most and what, on the other hand, has no use for them. It is also the aim to underline the most useful technologies, help to understand their basic functions and their main purposes, and most importantly show their advantages and weaknesses.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.